Bij Servion willen we onze klanten altijd van A tot Z begeleiden bij het kopen van een huis. Dat betekent niet alleen het advies maar ook de bemiddeling en nazorg. Deze full service dienst is iets wat wij iedereen adviseren. Op deze manier worden alle zorgen uit handen genomen en weet je zeker dat overal aan wordt gedacht. Wij prefereren een life-time relationship en willen onze klanten te allen tijde bijstaan met advies en informatie gerelateerd aan hypotheken.
De oriëntatie is de eerste fase en bestaat uit een kennismakingsgesprek waarin de huidige situatie wordt geanalyseerd. De kosten van dit gesprek nemen wij voor onze rekening. Tijdens het oriëntatiegesprek kun je ons precies vertellen wat voor een huis je zoekt, wat je inkomsten zijn en welke andere wensen je hebt. Wij kunnen dan al enkele hypotheekopties noemen en een inschatting geven over de gemiddelde maandlasten.
Het hypotheekadvies is de tweede fase. Tijdens dit adviesgesprek geven onze ervaren adviseurs je advies over de beste keuze wat betreft hypotheek aanbieder en type hypotheek. We geven een uitgebreide toelichting en schetsen je toekomstige financiële situatie. In deze fase brengen we je indien gewenst in contact met een aankoopmakelaar. Daarnaast adviseren we je over wat er kan gebeuren bij diverse gebeurtenissen zoals ontslag, geboorte van een kind, pensioen enzovoorts.
Tijdens de hypotheekbemiddeling brengen we je in contact met de beste en goedkoopste hypotheekverstrekker, taxateur en notaris. Uiteraard helpen we je bij alle andere belangrijke zaken en adviseren we over aan te leveren documenten. Deze fase is intensief en wij streven er dan ook naar om je volledig te ontzorgen.
Het nazorg traject is optioneel maar zit wel standaard bij in het full service traject. Heel verstandig, want na het afsluiten van een hypotheek kunnen er snel dingen veranderen zoals wijzigingen in de wet-en regelgeving maar ook wijzigingen in je persoonlijke situatie. Kies je voor full service dan staan wij tijdens de gehele looptijd van de hypotheek voor je klaar.